19 Aralık 2010 Pazar

Bu ne kafası-1




Şimdi,her türlü iletişim türünün üretimlerine açığım işim gereği. Reklamlarda yaratıcılığın üst düzey kullanımı da her zaman etkilemiştir beni. Lakin bu reklam benim gibi düşünen kadınlar ve aynı fikirde olmasak da kadınlığın özenini,düzeyini bilen kadınlar için oldukça "onur" kırıcıdır. Tamam iç çamaşırlarını sever kadınlar ve her zaman da en güzel mankenler sunar bunları,buraya kadar sorun yok. Sorun kadını "obje" olarak kullanmak isteyen zihniyetlere "bu kadınların" bu kadar müsemma göstermiş olmasıdır. Reklam sektörü insanların en büyük acizliği olan "cinselliği" her daim piyasaya sunmuşlardır. Ancak kullanımın bu formu oldukça küçümseyicidir. Kadın yalnızca iki göğüs bir kalça değildir! Kadın "düşünce"dir. Kadın "reform"dur. Seks idolü,cinsel uyarıcı değildir. Lütfen düşünen,üreten ve yaşatan kadınlar: Daha fazla sömürüye izin vermeyin...

12 yorum:

  1. Bir "kadın" bile ürperse yeterli. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. Bu tür reklamlar ve zihniyetler malesef her zaman var olucaktır ,degişmesi gereken bir kadının kendini bu tür aşağılamalara alet etmemesidir.gelin görünki onlar bunu marifetten sayıyor olmalılar yazık...işin kötüsü biri karşı çıksa mutlaka seks objesi olmayı kabul edecek biri bulunacak..

    YanıtlaSil
  3. "Çıplak marifetli kadınlar" evet onların marifetleri yalnızca çıplak olurken var. Ama inanıyorum ki benim özlemle dillendirdiğim düşlediğim kadınlar daha fazlasına asla izin vermeyecek.

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle bu tip insanların yapabilecekleri başka birşey yok yaşam stilleri böyle...Ama biz ve bizim gibi düşünenler bu aşagılayıcı durumlara tepkisini koymalı..

    YanıtlaSil
  5. Önceden inanmazdım senle benle olacak işler değil bunlar derdim ama hayır! Artık sadece "sen" ve "ben" ile olacak bu işler,kadınlar daha fazla düşünecek,inanıyorum.

    YanıtlaSil
  6. kapitalist düzenin ta kendisi:)

    YanıtlaSil
  7. Malesef ki öyle (: Lakin ben ve benim gibiler sonuna kadar direnecek...

    YanıtlaSil
  8. iç çamaşırı da kadını objeye dönüştüren bir ürün değil midir reklamdan önce sorun burada hitap ettiği hedef kitle hastalıklı popüler kültürün ürünleri de bu bağlamda hastalıklı oluyor..

    YanıtlaSil
  9. Tam da öyle. Biz burada ne kadar eleştirsekte şuan ki kadın figürü değişmedikçe bizim gibi kadınlarda arada hep kaynamak "obje" olmak zorunda kalacak. Ama bir gün "ideal" kadın bilincinin yeniden anlamlanacağına eminim.

    YanıtlaSil
  10. "İnsanların varlığını belirleyen, bilinçleri değildir; tam tersine, onların bilincini belirleyen, toplumsal varlıklarıdır'
    İdeal bir kadın bilincine ulaşmak-diye bir şey varsa ideal erkek bilinci gibi bir kavram da vardır.Sorun bu ideal bilinçlerin kesişmesinden başlar-ya da biter,kadının cinsel ve her türlü sömürüsünün kaynağı,sınıflı toplumların ürünü olduğuna göre(buna itiraz edebilecek olanlar )..kadının cinsel obje olması özne sorununda gizlidir,ve bu özne sorunun cinsiyeti yoktur.jolomtukuru sorunu ,soru sorarak halletmiş ..

    YanıtlaSil
  11. Sonuç itibari ile cinsiyetlendirilmiş bir toplum yozlamının mahsülleri olarak değiştiremeyeceğimiz belirli bilinç ve bu bilinçlenmenin süreçleri var buradaki amaç maskaralıklarından sıkıldığım reklam düzeninin çarkından bir kadın eksiltebilmek sorun sadece kadının döngüsü değildir erkek sürümlerinin de topyekün değişmesi gerekir. en başından çözülmesi gereken ise sadece erile göre daha estetik görülen dişi bedeninin pazarın vazgeçilmezi olması ve buna et beyinli dişilerin de ortak olmasıdır.

    YanıtlaSil